Sunday, June 14, 2009

.........

hmm.......dua tiga hari ni rase down giler...tu lah seperti orang kata kuat mcm mana pn seseorang tu, dia still akan kalah dgn emosi dia..aku pun manusia biasa..ada hati yang kadang2 sayu sebab perlakuan dan kata2 orang, sedih sebab orang hanya pandai berjanji tapi tak pandai mengotakan, tambah2 sedih bila Allah anugerahkan kita dgn akal tapi kita tak gunakan untuk hargai orang2 yang kita sayang...kita hanya pandai mengatakan sayang...saye sayang awak...tapi hanya di bibir dan mungkin juga di hati tapi tidak pada akal...sebab orang yang kita sayang kita biarkan hadapi kesusahan seorang diri...kita tak peduli pun macam mana keadaan dia sebab kita cuma tau tanya "awak dah makan" tapi tak membantu dia buat kerja so dia boleh makan, kite cakap "kejap lagi tido lah ye" tapi kita tak bantu dia menyudahkan perkara2 yang menghalang dia daripada tidur...dan macam2 lagilah yang aku tak boleh tuliskan di sini sebab kalau aku tulis, aku dah x nampak monitor ni...

aku rasa semua orang perlukan sokongan dan motivasi untuk mengharungi hidup ini...perlukan teman yang memahami...bukan teman yg hanya tahu mengambil kesempatan...hanya tau berkata2 tapi tak tau menggunakan akal untuk menunaikan kata2 itu...ataupun sebenarnya mereka ini sedar apa yg perlu dilakukan utk orang2 yg disayangi...cuma mereka lebih selesa mengerjakan kemahuan masing2 dan buat2 seolah tak mengerti bahawa aku juga ada kemahuan aku sendiri...

sampai bila aku boleh bersabar...Semoga Allah tabahkan hati aku...Amin...

0 owesome!!:

Related Posts with Thumbnails