Showing posts with label I am not a geek. Show all posts
Showing posts with label I am not a geek. Show all posts

Thursday, August 12, 2010

Why on earth is firefox cannot display this blog


i love firefox
It has nice theme, background and stuff like that
And most importantly, it's very fast
faster than the slow-like-tortoise-IE

But now i'm very pissed of
i cannot view this blog from Firefox
ughhhh!
It will prompt an error "under construction"
Perhaps i need to reinstall my firefox. Again.


Trying to get Safari in my XP but it just won't go
I read somewhere that Microsoft forbids us to install Safari in windows based machine until they come out with patches
Maybe Safari is better than Firefox?

Anybody using firefox?
I'm not saying it's not good
It's very good and has serve my surfing needs very well indeed

Or perhaps i need to get a new laptop

haha

This is what Malay says "marahkan nyamuk kelambu dibakar"

"firefox takleh bukak blog, beli laptop baru"

ngeh ngeh

MacBook Pro. Here i come.

Ariba! Ariba!


Thursday, February 25, 2010

Bermain dengan gambar



ohhh
dah lama tak buat begini
tak tidur sepanjang malam kerana surf internet
nampak sangat dah tak ada keje lain nak dibuat +_+

eh taklah
sebenarnya saya tengah happy
~ mood bercuti ~ weeeeeeeeeeeeeeeee


Walaupun ada report nak kena buat
Server yang nak kena monitor walaupun waktu cuti
Nak upload virus definition supaya semua pc2 dilindungi daripada virus durjana
eh...eh..
ni bukan entri bercuti. Salah mode plak ;p
Mungkin kerana rumah amat dekat dengan opis, maka saya masih lagi dalam radius sinaran radioaktif tempat saya bekerja
Oleh itu, otak salah frekuensi
hehe

bukan ape - masih teringat yang bos saya suruh bawak balik 3G stick<- ini maknanya ada kerja menanti ketika sedang dalam bercuti ceh
tanak! tanak!
- aku dah tau taktik ko bos..hehe -

Disebabkan takde kerja
Saya mencipta hobi baru
Walapun orang lain dah berpuluh tahun ada hobi ni
tak kisahlah
saya memang terkenal sebagai orang bawah tempurung
Walaupun rumah hatta kereta mahupun tudung awning saya bukan dibuat dari tempurung T_T


Lihat hasil saya membuang masa malam ini
.
.
.


2 biji kek bukti saya kuat makan
Oh itu anak saya Nur Zulaikha Arifa - kalau ikut bulan islam, 2 hari lepas umurnya setahun
And lelaki berbaju merah itu Encek Husband saya
- sekarang dagu dia dah jadi 2 lapis +_+



Saya suka gambar ini
Sebab tak nampak gigi saya yang macam lepas jatuh tangga atau tergigit besi

atau kena tumbuk dengan peragut
- Bersama Encek husband masa dagu masih belum jadi 2 lapis -



Pelakon baru Harry Potter - Hermione Geronjos -
tiba - tiba
haha



Lagi sekali
featuring the new actress +_+


.
.
.
.
~ kan saya dah kata tadi saya takde kerja nak buat~

Friday, February 19, 2010

UUUU...Kenapa page elements takleh drag & drop...



Hari ini hari Sabtu
dan ketika ada lagi orang belum bangun tidur...aku dah ada kat opis uuuuu...
(takdelah awal sangat pn ;p tp sebab tak suka pergi opis time weekend tu yang membebel macam mak nenek)
> hangin satu badan<

Pastu yang menambahkan jadi tak bestnya
bila aku cuba drag and drop page elements dalam blog tapi tak boleh
Selalu boleh aje

aku ingatkan firefox bengong sebab aku dah seminggu tak shut down laptop
pastu aku siap restart laptop semua
tapi problem tu tak solve pun
~ sedih~

Rupa-rupanya memang ada problem dengan blogger
Tapi problem ni terjadi pada orang yang pakai custom template aje
Jumpa dekat SINI

Mesti korang dah tau kan pasal ni....
aku sorang aje yang tak tau
Oh sungguh ketinggalan zaman


Thursday, February 18, 2010

Google Buzz: Lagi social feed ke dalam diri anda

My officemate yang aku gelar "google maniac" - sebab dia tau semua new things about google recommend "Google Buzz"

This Google Buzz yang baru saja launch ni aku rasa lebey kurang macam another facebook kot..
another social networking...
Cuma yang senangnya, Google Buzz membolehkan kita access social networking sites direct from Gmail
Kita boleh follow friends yang ada these sites - twitter, blogger, picasa, flickr etc...and of course bila dh follow tu, boleh post comment, boleh tweet, boleh macam-macam lah kot.... (Sebab aku cuma ada blog aje, takde twitter, takde flickr takde picasa web album huhuh)

Korang yang really up-to-date boleh lah try Google Buzz ni
Quite nice and comfort...
Lebih-lebih lagi kalau meja anda depan boss, dan anda tidak dapat access twitter, blogger, picasa web album, flickr, untuk post comment dan sebagainya T_T
KEBURUKAN dia tak pasti lah pulak sebab baru aje try ni T_T


Gmail aku + Google Buzz + Theme candy yang comel macam powerpuff girl
(Click image for bigger view ;p)




Wednesday, February 10, 2010

Start Menu - All Programs hang

Seharian aku mencari sebab kenapa lah start menu aku buat perangai
Bila click All Programs tu, nk listkan semua programs yang dah pin ke start menu tu adalah amik 10 saat...haish...menganggu kerja betul...
Pastu semua program yang aku bukak tu hang....adoooi laaa...

Aku pun start la sesi kaunseling dgn encik gugel ;p
Macam-macam aku cuba
Senang cerita, semua tak berhasil :(

And disebabkan aku baru je install zone alarm free firewall, aku ingat shortcut ni yang buat hal, sebab setiap masa dia akan scan laptop aku ni, so aku pun delete lah program ni from start menu
Tak berhasil jugak uuuuuuuuuuu...

Takkanlah nak format lagi laptop ni
Baru je 2 minggu lepas aku format
Semata-mata sebab IE aku tak boleh run JInitiator
Leceh la IE ni...
Aku dah repair windows, uninstall kemudian install balik IE semua tak menjadi
Last2 aku geram, aku format aje
Abis cerita
Abis semua bapak-bapak dan emak-emak virus dalam laptop aku ni haha

Then sekejap tadi
Problem start menu aku tu SOLVED

tau kenapa?

Sebabnya....

Aku ni bijak sangat
Adake aku pergi letak dekat All Programs tu, program yang location dia dekat network drive. Maksudnya program ni location dia dalam server, bukan dalam local drive laptop aku ni.
So..memanglah dia jadi hang....sebab setiap kali aku click All programs...kenalah dia pergi cari program ni dekat server lain...accross the network..
Kan ke lambat tu...
haish...

Kenapalah aku ni

Disebabkan hal ni, membazir masa je search encik gugel

tulah
suka sangat letak programs dekat start menu

Pengajaran: Aku tak suka Windows
Encik suami sila belikan saya mekbook T_T
(bunyi yang bukan pengajaran dan bukan solution to the problem haha. Gunalah mekbook pun kalo tuan dia dot dot pun tak guna juga haha)


Related Posts with Thumbnails