Tuesday, August 14, 2012

Berita dukacita dan berita baik wey!!!

assalamualaikum!

Suddenly feels like blogging while standing in lrt heading back home. In a few days we'll be celebrating aidilfitri hence, the mood to go to work and do work has longggg lost.
heheuhuhuu...

And last 2 weeks i just had my car bumped from behind by a waja and my car bumpes into a volvo in return. wah like instant payback u know... macam "beli 1 percuma 2". mentang-mentang la dah nak raya ni pandai ko yek pemandu waja.

And then what's make me quite upset is that our new possession is yet to be confirmed. whether we'll owned it before raya holiday or not. the salesman had promised this and that, up to the level where he promised something free but then told us it had to be paid the day after. And it costs us like $1500..i wish i can turn him into a lizard, frog or even a salamander!! 1500 ni dah boleh beli handbag atau sport rim kau tau?

But then, Allah Maha Penyayang. Dalam berita-berita agak mendukacitakan tu, ada jugak berita-berita baik. Contohnye aku baru dapat laptop baru. So semangat lah sikit nak buat kerja. Sebelum ni nak boot up aje 5 minit, tapi sekarang tak sampai 20 saat dah boot up. Pastu ada fingerprint reader okay! weehuuu...tidak perlu type password aku yang sama aje untuk semua login dari youtube, 4shared sampailah ke financial banking eh..eh...
Sangat dasat. Aku pun kekadang musykil aku ni security engineer ke ape kalau dah 1 password guna untuk semua benda. Buek.

Pastu aku dah upgrade software untuk aku punya Galaxy Notes from Gingerbread 2.0 to ICS 4.0 . Memang terasa kelajuan dia. Sebelum ni agak lembapsssss aje nak bukak app itu, ini..so sila upgrade OS Galaxy Notes anda ye kawan2...

Lagi...tudung yang di tunggu-tunggu dari tudungpeople dah sampai!!! yay!!!!
Pukul 5 pagi sebelum sahur aku order tahu? Nasib ada stock lagi...Memang dasat penangan tudungpeople ni....:)

Dan di dalam kegembiraan dan kedukaan ni, aku dapat satu berita yang aku pun tak tau nak gradekan sebagai ape. haha..haha...Tulah masalah aku atau lain-lain orang perempuan atau mungkin mana-mana manusia pun. Aku selalu minta orang bercakap perkara yang sebenar, tapi lepas kita ketahui kebenaran, bersediakah aku untuk menerimanya??? Truth sucks...but I prefer the truth than being lied at??? Pastu dah tau kebenaran, mulalah meroyan tak tentu pasal. huhu...

Fikir-fikirkanlah :)

1 owesome!!:

Hernee Nazir said...

lame x dngr cite mas..pekabo? :)

btw, slmt hari raya maaf zahir batin..

Related Posts with Thumbnails